Het-Autoplein.nl

Alles over Auto's lees je op Het-Autoplein.nl

advertenties

advertenties

Banden Zoeker

TRIUMPH EN BAJAJ WERELDWIJD PARTNERSCHIP AANGEKONDIGD

Triumph Motorcycles en Bajaj Auto India zijn vandaag formeel begonnen met hun spannende, lange termijn, partnerschip (zonder aandelen) in Pune, India. Dit is een uniek moment, waarop twee bedrijven van wereldklasse, die zowel gepassioneerd als productgericht zijn, samenkomen om een gloednieuwe reeks “mid-capacity motorcycles” te bouwen.

Het partnerschap zal de twee bedrijven met hun respectievelijke sterke punten op het gebied van motoren met grote en kleine cilinderinhoud doen samenwerken om een reeks motorfietsen in het mid-capacity-segment te ontwerpen, te ontwikkelen en te produceren.

Het iconische merk Triumph  zal proberen zijn wereldwijde bereik verder uit te breiden, waarbij het partnerschap een nieuwe kans biedt voor dit middensegment en een nieuw toegang is tot verschillende opkomende markten met een hoog volume, waaronder India en andere Aziatische markten.

De strategische samenwerking zal beide partijen ten goede komen, aangezien Bajaj een van Triumphs belangrijkste distributiepartners zal worden in cruciale nieuwe markten voor het Triumph-merk over de hele wereld.  In de toekomst zal Bajaj de Indiase distributieactiviteiten van Triumph overnemen, op een datum die nog moet worden bevestigd, waarbij gebruik wordt gemaakt van de grote expertise die Bajaj in deze regio heeft. In hun andere belangrijke overzeese markten, waar Triumph momenteel niet aanwezig is, zal Bajaj Triumph vertegenwoordigen en de nieuwe middenklassemotoren aanbieden als onderdeel van het volledige Triumph-assortiment.  In alle andere markten waar Triumph op dit moment aanwezig is, zullen de motorfietsen die vanuit dit partnerschap zijn ontwikkeld, aansluiten bij het huidige Triumph-productaanbod en wereldwijd worden gedistribueerd door het Triumph-dealernetwerk. Dit zal de potentie van het merk op wereldwijde schaal echt losmaken.

De Triumph-Bajaj samenwerking zal de krachten bundelen op het gebied van: ontwerp, technologie, kostenconcurerende productie en een uitgebreide kennis van de belangrijkste doelmarkten om een reeks van winnende producten en zakelijk succes te leveren.

De samenwerking zal een nieuwe reeks van motoren bouwen in het middensegment (200- 750 cc) en meerdere opties bieden om verschillende segmenten in deze klasse te bedienen. Het product aanbod zal begeerlijk en betaalbaar worden, met een gerichte prijsstelling vanaf INR 2 lacs in India. Dit creëert nieuwe toegang voor het Triumph-gamma over de gehele wereld en zorgt ervoor dat Triumph kan concurreren in belangrijke grote segmenten van de wereldwijde motorfietsenmarkt en nieuwe klanten kan aantrekken voor het merk.

De CEO van Triumph Motorcycles, Nick Bloor, zei: "Dit is een belangrijk partnerschap voor Triumph en ik ben blij dat deze nu formeel van start is gegaan.  De producten die uit deze samenwerking voortkomen, brengen ons merk niet alleen in cruciale nieuwe markten, maar helpen ook een jonger, maar nog steeds veeleisend klantenpubliek aan te trekken en zijn een nieuwe stap in onze ambities om wereldwijd uit te breiden, met name in de snelgroeiende markten van Zuidoost-Azië, maar stimuleren ook de groei in meer verzadigde markten zoals Europa".

Rajiv Bajaj, Directeur van Bajaj Auto India, zei: "Het Triumph-merk is een iconisch merk over de hele wereld. We hebben er dus alle vertrouwen in dat er in India en andere opkomende markten een enorme behoefte zal zijn voor deze nieuwe producten. We kijken ernaar uit om samen te werken met zo'n beroemd motorbedrijf en om elkaars sterke punten en expertise te gebruiken om de relatie tot een succes te maken voor iedereen".